Пащук Лідія Віталіївна

Посада: професор кафедри міжнародної економіки

Науковий ступінь: доктор економічних наук

Вчене звання: професор

 

Навчання

  • Гімназія імені Лесі Українки № 117, Київ.
  • Національний технічний університет України, факультет менеджменту та маркетингу, диплом бакалавра економіки.
  • магістратура Національного технічного університету України, факультет менеджменту та маркетингу, диплом магістра маркетингу.
  • аспірантура без відриву від виробництва, економічний факультет Київського національного університету імені Тараса Шевченка.
  • У 2009 р. захистила кандидатську дисертацію на тему “Формування системи маркетингу на підприємстві”.
  • 2010 – отримала диплом Чартерного (Королівського) інституту маркетингу, Великобританія (Професійний диплом маркетингу, Professional Diploma in Marketing)
  • 2018 р. – рішенням Атестаційної колегії МОН України присвоєне вчене звання доцента кафедри міжнародної економіки та маркетингу.
  • 2020 – захистила докторську дисертацію на тему: “Державне регулювання інституціонального розвитку підприємницьких екосистем в Україні”

Стажування:

  • 2022- Visiting Professor, Університет Мачерати, Італія
  • 2019 – Бельгія, Академія віртуології (Virtuology Academy) , Брюсель, Бельгія, сертифікат від 9 травня, 1-9 травня, підвищення кваліфікації в компанії, лекції, семінари, тренінги.
  • Навчальний центр Ізраїльської Агенції з міжнародного розвитку “Машав”, Міністерство іноземних справ, Хайфа, Ізраїль, 18-30 серпня 2018 року, навчальна програма “Підтримка жіночого підприємництва із залученням інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) та нетворкінгу”
  • Academic society of Michal Baludansky, Februаry 8-11, 2016, Advanced Training in the field of innovative methods and approaches in education

Трудова діяльність

  • з 2024 – професор кафедри міжнародної економіки, Київський національний університет імені Тараса Шевченка
  • з 2015 – доцент кафедри міжнародної економіки та маркетингу, Київський національний університет імені Тараса Шевченка
  • 2011-2015 – асистент кафедри міжнародної економіки та маркетингу, Київський національний університет імені Тараса Шевченка
  • 2010-2011 – Міжнародний інститут бізнесу, доцент
  • 2005-2010 – Представництво «Агрофертанс Лтд.» (“Agrofertrans Limited”) в Україні. менеджер з проектів та розвитку
  • 2003-2005 – Регіональне Представництво Світового банку в Україні, Молдові та Білорусі, асистент програм у секторі фінансів і підприємництва; сектора енергетики та інфраструктури.
  • 2001 –2003 – “Торговий Дім Дукат”, Київ, Україна, маркетолог

Викладає навчальні дисципліни

Для ОП “Бакалавр” викладаються курси:

  • ОП “Міжнародна економіка”: Міжнародні організації; Податкова політика країн світу

Для ОП “Магістр” викладаються курси:

  • ОП “Міжнародна економіка”: Міжнародний менеджмент (українською та англійською мовами); Професійна та корпоративна етика
  • ОП “Бізнес-адміністрування”: Стратегічний аналіз національних та міжнародних ринків. Модуль 1. Ринкові дослідження (англійською мовою); Управління персоналом (англійською мовою)
  • ОП “Маркетинг”: Міжнародний менеджмент (англійською мовою); Професійна та корпоративна етика; Маркетингове планування

Наукові інтереси

Підприємницькі екосистеми, маркетинг; маркетинг неприбуткових організацій, маркетинг бізнес-асоціацій; стратегічний маркетинг; проектний менеджмент; маркетинговий менеджмент; внутрішній маркетинг; управління людськими ресурсами; малий і середній бізнес; маркетинг послуг; міжнародний менеджмент, міжнародний бізнес; інновації, стартапи.

Marketing, NFPO marketing, marketing of business associations; strategic marketing; scrum, project management; agile marketing; marketing management; human resource management; smal and medium business; marketing of services; international management, international business; innovations, startups.

Керує підготовкою 2 аспірантів.

Нагороди та відзнаки

  • Грамота Ректора Київського національного університету імені Тараса Шевченка за успіхи у навчальній, науковій і виховній роботі (2021 р.).

Громадська та наукова робота

  • член спеціалізованої вченої ради Д 26.001.13 Київського національного університету імені Тараса Шевченка (з 2023 р.);
  • член редакційної колегії журналу «Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка»;
  • сертифікований викладач Чартерного Інституту маркетингу (Chartered Institute of Marketing), Великобританія;
  • експерт міжнародних організацій (ПРООН, Світовий банк, USAID, Федерація Канадських Муніципалітетів, FIABCI, GIZ, EFSE та інші);
  • експерт Українського фонду стартапів, Дія.Бізнес;
  • запрошений викладач бізнес-шкіл в Україні та за кордоном (Міжнародний інститут бізнесу, Римська бізнес-школа, Університет Мачерати та ін.);
  • засновниця Школи малого і середнього підприємництва від K.FUND;
  • робота у складі організаційних комітетів та журі.

Основні наукові праці

Більше 90 наукових та навчально-методичних праць.

  1. Introduction to International Management. Study Guide / Л. В. Пащук //К.: Видавництво «Науковий світ», 2024.
  2. Пашук Л.В. Інституційні перешкоди розвитку інноваційного сектору економіки України. Ефективна економіка, № 1 (2024). – К.: 2024. С.1 – 11
  3. Пащук, Л., Свищук, І. (2024). Регресійний аналіз впливу економічних факторів на розвиток креативних індустрій в Україні. Економіка та суспільство, (65). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-65-46
  4. Пащук Л.В., Таволетті Е. Entrepreneurial Ecosystem Formation: Theoretical Aspects. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. – Вип.2 (223) – 2023. С. 101-107
  5. Лазоренко Т.В., Пащук Л.В., Єжелий Ю.О. Проблеми комплексної оцінки впливу глобальних підприємницьких структур на розвиток національної економіки. Економіка. Фінанси. Право. Випуск: № 7, 2023. http://dx.doi.org/10.37634/efp.2023.7.2
  6. Пащук Л.В., Свищук І.Л. Теоретичні аспекти процесу формування конкурентних стратегій підприємств на міжнародних ринках. «Інтернаука». Серія: «Економічні науки». Випуск 8(76)/2023, https://doi.org/10.25313/2520-2294-2023-8
  7. Пащук, Л., Свищук, І. (2023). Вибір конкурентних стратегій на міжнародних ринках одягу. Економіка та суспільство, (53). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-53-71
  8. Verbivska, Liudmyla & Iryna, Novikova & Lidiia, Pashchuk & Bulkot, Oksana & Oksana, Kustovska & Bannikova, Kateryna. (2022). Strategies Of Economic Development: Micro, Macro, And Mesoeconomic Levels (The Ukrainian Case). Quality – Access to Success. 24. 352-359. 10.47750/QAS/24.192.42.
  9. Theoretical Approaches to the Definition of the Role, Essence and Functions of an Entrepreneurship in the Modern Turbulent Economy/ Collective Monograph “Anti-Crisis Management: Global Trans and National Particularities”. Baltija Publishing, Kaunas, Lithuania, 2022, С. 125-142
  10. Посібник з релокації для підприємств. Покроковий план дій підприємств з релокації / Л. В. Пащук // К. : USAID: East: Reload, 2022.– Режим доступу: https://golocal-ukraine.com/wp-content/uploads/2022/10/posibnik-z-relokaczi%D1%97-pidpri%D1%94mstv_compressed.pdf
  11. Релокація підприємств: Посібник для приймаючої сторони / Л. В. Пащук // К. : USAID: East: Reload, 2022. – Режим доступу: https://golocal-ukraine.com/wp-content/uploads/2022/10/posibnik-dlya-prijmayucho%D1%97-gromadi__compressed.pdf
  12. Маркетингові засади залучення стейкхолдерів підприємницьких екосистем. 30 років Незалежності: здобутки та перспективи розвитку маркетингу в Україні: монографія / за заг. ред. А.О. Старостіної. К. : Інтерсервіс, 2022. – C. 56-69
  13. Пащук Л.В., Булкот О.В., Онешко С.В., Кустовська О.В., Яциковський Б.І., Чинчик А.А. Digital transformation of public management of Ukraine’s regional economy in the context of the covid-19 pandemic: foreign experience, Ukrainian realities. Financial and Credit Activity-Problems of Theory and Practice . Київ, ТОВ “ФІНТЕХАЛЬЯНС”, 2022, 3 (44), с. 298-307, https://doi.org/10.55643/fcaptp.3.44.2022.3781
  14. Пащук Л., Середа В. Посилення конкурентоспроможності малих і середніх підприємств на міжнародних ринках. Наука і техніка сьогодні. 2022. № 2 (2). DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6025-2022-2(2)-120-133
  15. Старостіна А.О., Біловодська О.А., Нагачевска Т.В., Дербеньова Я.В, Пащук Л.В. EU-Ukraine Economic Relations in Context of Desintegration Processes, Informatization and Innovative Development. / Alla Starostina; Olena Bilovodska; Tetiana Nagachevska; Yana Derbenova; Lidiia Pashchuk// Journal of Information Technology Management. – 2021. -Volume 13, Special Issue, 2021. – C. 1-19. [Scopus]
  16. Пащук Л.В. Ознаки та передумови виникнення підприємницьких екосистем / Л. В. Пащук // Актуальні проблеми економіки. – 2020. – №12. – С. 6-14.
  17. Пащук Л.В. Механізми державного регулювання інституційного розвитку підприємницьких екосистем / Л. В. Пащук // Формування ринкових відносин в Україні. – 2020. – №.12 – С. 147-157.
  18. Пащук Л.В. Фактори розвитку малого і середнього підприємництва України. / Л. В. Пащук // Формування ринкових відносин в Україні. – 2020. – №.11 – С.102-111.
  19. Пащук Л.В. Етапи еволюції розвитку малого і середнього підприємництва в Україні / Л. В. Пащук // Вісник НУВГП. Серія “Економічні науки”. – 2020 – № 91. – Том 3. – С. 137-147.
  20. UN RPP Value Chain Assessments for Southern Donetsk and Southern Zaporizhzhia Oblasts (Azov Sea Area). Звіт за результатами дослідження ООН, 2020 – 24 с. /4 с.
  21. Монографія: Пащук Л.В. Українська мрія. Я – підприємець! Монографія / Пащук Л.В. // – Київ: Майстер книг, 2020 – 348 с.
  22. Колективна монографія: THEORETICAL AND SCIENTIFIC APPROACHES TO THE PROBLEMS OF MODERN ECONOMY: monograph / Polyvana L., Lutsenko O.A., Marenych T.H., Polyvana A. etc. – Іnternational Science Group. – Boston : Primedia eLaunch, 2020. 371 р. Available at : DOI : 10.46299/isg.2020.MONO.ECON.I / – 7 c.
  23. Концептуальні засади розвитку підприємництва в Україні: Монографія / Л.В. Пащук. Київ: Вид-во ТОВ «ТРОПЕА», 2020. – 268 с.
  24. Розвиток членської бази бізнес-об’єднань: посібник / Пащук Л.В. // – Київ: 2018 – 49 с. Режим електронного доступу: https://platforma-msb.org/rozvytok-chlenskoyi-bazy-biznes-obyednan-posibnyk/
  25. Пащук Л.В., Ярош-Дмитренко Л.О. Strengthening Competitiveness of Small and Medium Enterprises in Municipalities/ Л. В. Пащук, Л. О. Ярош-Дмитренко // Journal of Applied Economic Sciences. – 2017. – Volume XII, Issue 6(52). – С.1713-1724. [Scopus]
  26. Пащук Л.В., Булкот О.В. Managing economic effectiveness of marketing in transnational companies. Baltic Journal of Economic Studies. – Volume 3 (№2). – Riga: Izdevnieciba «Baltija Publishing». – 2017. – С. 18-25. [Web of Science]
  27. Маркетинг для бізнес-асоціацій. Сучасні можливості практичного використання. Посібник з маркетингу для бізнес-асоціацій / Л. В. Пащук // К.: Міжнародний банк реконструкції та розвитку, 2013 – 48 с.