Фірсова Світлана Германівна
Дата народження: 25.05.1965
Науковий ступінь: кандидат економічних наук
Вчене звання: доцент кафедри менеджменту інноваційної та інвестиційної діяльності
Посада: доцент кафедри менеджменту інноваційної та інвестиційної діяльності
E-mail: sgfirsova@knu.ua
Навчання:
- 1991 р. захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук.
- 1987–1990 рр. – аспірант відділу праці і соціальних проблем Українського наукового-дослідного інституту торгівлі і громадського харчування
- У 1986 р. закінчила з відзнакою торговельно-економічний факультет Київського торговельно-економічного інституту. За фахом – економіст.
Стажування:
- Університет фінансів, бізнесу і підприємництва Болгарія, м. Софія, (01 жовтня 2020р. – 31 грудня 2020р.), науково-педагогічне стажування «Сучасні методи навчання та інноваційні технології в вищій освіті: європейський досвід та глобальні тенденції» (180 год./6,0 кредитів ECTS). Сертифікат № BG/VUZF/648-2020.
- Освітній он-лайн проект від UGEN для викладачів «Інноваційні підходи до організації дистанційного навчання» загальним обсягом 14 академічних годин (3-7 серпня 2020р).
- Підвищення кваліфікації за програмою «Роль гарантів освітніх програм у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості вищої освіти» 3,4,10 та 11 березня 2021р. з обсягом навчального часу 30 академічних годин / 1 кредит ЄКТС (сертифікат № 92-21 від 11 березня 2021р.).
- Науково-методичний семінар для викладачів з маркетингових досліджень (23-25 вересня 2015 р.), ВГО «Українська Асоціація Маркетингу», ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», м. Київ.
Трудова діяльність:
- 2005 р. – доцент кафедри менеджменту інноваційної та інвестиційної діяльності Київського національного університету імені Тараса Шевченка.
- 2004 р. – доцент кафедри менеджменту організацій транспорту Київського Університету економіки і технологій транспорту.
- 1997–2004 рр. – реальний сектор економіки України.
- 1987–1997 рр. – наукова діяльність у науково-дослідних організаціях та закладах вищої освіти.
- 1986–1987 рр. – реальний сектор економіки України.
Наукова діяльність:
- Член галузевої конкурсної комісії ІІ туру Всеукраїнського конкурсу наукових студентських робіт з природничих, технічних і гуманітарних наук у галузі науки «Менеджмент» (м. Київ, 2015–2017 рр.).
- Член редакційної колегії «Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Економічні науки» (журнал включено до Переліку наукових фахових видань Україникатегорії Б.)
- Член журі II етапу Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Менеджмент організацій і адміністрування» (м. Київ 2012 р., 2013 р.).
Керівник конкурсної наукової роботи студентів-переможців:
- Іваницька Лілія Олександрівна – студентка 2 курсу спеціальності «Менеджмент інноваційної діяльності», переможець ІІ туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт за спеціальністю «Менеджмент інвестиційної та інноваційної діяльності» (2021р.) в Київському національному університеті технологій та дизайну на тему: «Маркетингове забезпечення виведення нового продукту на ринок банківських послуг» – диплом І ступеню;
- Ляш Діана Олексіївна – студентка 4 курсу спеціальності «Менеджмент організацій»,переможець ІІ туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт за спеціальністю «Менеджмент організацій» (2020 р.) у ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» на тему: «Стратегічне управління іміджем як чинником конкурентоспроможності у сфері fashion retail» – диплом ІІ ступеню;
- Буланик Олеся Вікторівна – студентка 1 курсу спеціальності «Менеджмент організацій і адміністрування», переможець ІІ туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт за спеціальністю «Менеджмент» (2014р.) у Харківському національний економічний університет імені С. Кузнеця на тему: «Прийняття управлінських рішень в процесі організації маркетингових досліджень» – диплом ІІІ ступеню;
- Горохова Ольга Олександрівна, – студентка 1 курсу спеціальності «Менеджмент організацій і адміністрування», переможець ІІ туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт за спеціальністю «Менеджмент» (2011р., м. Київ) на тему: «Управлінські аспекти маркетингового забезпечення виходу промислового підприємства на новий ринок» – диплом І ступеню.
Громадська діяльність:
- Член Громадської організації «Об’єднання маркетологів України»
- Відповідальний секретар відбіркової комісії економічного факультету за освітнім рівнем «Бакалавр» у 2012-2016 р.р.
Викладає курси: «Маркетинг», «Хай-тек маркетинг», «Маркетинг нововведень», «Маркетингові дослідження», «Маркетинг, менеджмент та інновації в біотехнології», «Бренд-менеджмент»
Наукові інтереси: управління інноваційною маркетинговою діяльністю, організаційно-методичне забезпечення розробки та виведення нового товару/бренду на ринок, прийняття маркетингових управлінських рішень з виведення високотехнологічного продукту підприємства на ранній ринок хай-тек продукції.
Основні наукові праці: Автор понад 100 наукових та навчально-методичних праць, учасник міжнародних наукових та науково-практичних конференцій, круглих столів та семінарів.
Монографії колективні:
- Фірсова С.Г. Маркетингові методикиоцінювання лояльності споживачів. Економіка і управління підприємствами: теорія, методика, практика : колективна монографія / Кол. авторів. Полтава: ПП «Астрая», 2020. С. 103-108.
- Firsova S., Bilorus T. The attribution model of the employer brand as a strategic factor of increasing competitiveness. VUZF University of Finance, Business and Entrepreneurship. – Sofia: VUZF Publishing House “St. Grigorii Bogoslov”, 2019., p. 174-182
- Zhylinska, O., Firsova, S., Aksom, H. Implementing Global Ideas in Transitional Ecomomy: Methodological Tools for Studying Higher Education Reform // Theory and Practice of Social, Economic and Technological Changes: [Monograph]. Prague: Nemoros s.r.o., 2018. Pp. 388 р. (р.126–136).
- Zhylinska, O., Firsova, S., Aksom, H. Discourse analysis of management ideas’ dissemination in new setting. // Management of the 21st century: globalization challenges: [Monograph]. Prague: Nemoros s.r.o., 2018: р.60-71.
- О. Жилінська, С. Фірсова. Периодизация эволюции маркетинговой теории в контексте холистической концепции // «Wspolczesny marketing I logistyka – globalne wyzwania» [monografie] / redakcja naukowa; Krystyna Pieniak-Lendzion, Teresa Nowogrodzka. Siedlce. 2014. – 508 с. – C. 109 – 151.
- Фірсова С.Г. Маркетингове забезпечення інноваційної діяльності малих та середніх підприємств України // Управління у сфері малого та середнього бізнесу в умовах економічної кризи: [монографія] /за ред.Н.А.Титової, В.Д. Рожка. – К.: Комп’ютерпрес, 2011. – 311 с. – (с.178-198).
Навчально-методичні праці:
- Фірсова С.Г. Хай-тек маркетинг. Навч. посіб. Київ: Видавництво «Наукова столиця», 2021. – 176 с. (10,23 д.а) (навчальний посібник).
- Фірсова С.Г., Ткаченко Н.В., Білорус Т.В. Степанова А.А Методичні рекомендації з виконання, оформлення та захисту курсових робіт із спеціальності 073 Менеджмент для здобувачів вищої освіти Інституту післядипломної освіти Київ: Інститут післядипломної освіти Київського національного університету ім. Тараса Шевченка. 2020 р., 27 с.
- Фірсова С.Г., Оліх Л.А. Методичні рекомендації щодо організації та проведення виробничої практики для здобувачів вищої освіти бакалаврського рівня спеціальність 073 «Менеджмент» освітня програма «Менеджмент організацій» // К. : 2020. – С. 38.
- Фірсова С.Г., Жилінська О.І., Корнілова І.М., Приймак В.М., Кухта П.В., Горбась І.М., Оліх Л.А. Методичні рекомендації до виконання, оформлення та захисту кваліфікаційної роботи магістра з менеджменту для студентів денної та заочної форми навчання спеціальності 073 «Менеджмент», освітньо-наукової програми «Менеджмент організацій і адміністрування» //К. : 2020. – С. 58.
- Фірсова С.Г., Жилінська О.І.,Корнілова І.М., Приймак В.М., Ковальська К.В., Кухта П.В., Герасименко О.О. Методичні рекомендації до виконання, оформлення та захисту кваліфікаційної роботи магістра з менеджменту для студентів денної форми навчання спеціальності 073 «Менеджмент», освітньо-наукової програми «Менеджмент інноваційної діяльності» // К. : 2020. – С. 54.
- Жилінська О.І., Балан В.Г., Білорус Т.В., Фірсова С.Г. (усього 7 осіб). Методичні рекомендації до виконання кваліфікаційної роботи бакалавра для студентів спеціальності 073 «Менеджмент» освітня програма «Менеджмент організацій» // К. : Наукова столиця, 2020. – С. 44.
- Жилінська О.І., Фірсова С.Г., Кухта П.В., Оліх Л.А., Корнілова І.М. Методичні рекомендації до виконання, оформлення та захисту кваліфікаційної роботи магістра з менеджменту для студентів денної форми навчання спеціальності 073 «Менеджмент» спеціалізації «Менеджмент інноваційної діяльності» // К.: Київський університет, 2017. – С. 17.
- Фірсова С.Г. Маркетинг нововведень: практикум // Навч.посіб. – Вінниця: ТОВ «Ніланд-ЛТД», 2017. – 152 с. (9,88 д.а.) (навчальний посібник).
- Білорус Т.В., Фірсова С.Г. Менеджер-ерудит. – Випуск 2.: Маркетинг. навчальний посібник К. : Київський університет. 2016. 50 с.
- С. Г. Фірсова, М. В. Ситницький. Маркетинг у сфері культури: навчально-методичний комплекс для студентів спеціальності «Культурологія» / К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2015. 80 с.
- Фірсова С.Г. Маркетинг : навч. посіб. / Фірсова С.Г. // Житомирський державний університет імені І. Франка, 2013. – 324 с. (11,0 д.а.) (навчальний посібник).
- Міждисциплінарний словник з менеджменту: навч. посіб. [Д. М. Черваньов, О. І. Жилінська, В.Г. Балан та ін.] ; за ред. Д. М. Черваньова, О. І. Жилінської. – К. : Нічлава, 2011. 624 с. З грифом МОН України. Лист №1/11-5940 від 12.07.2011 р.
- Фірсова С.Г. Маркетинг: практикум. : навч. посіб. / Фірсова С.Г// К. – Київський національного університету імені Тараса Шевченка, 2011. – 283 с. (15,0 д.а.) (навчальний посібник).
- Фірсова С.Г. Маркетинг нововведень: дослідження, сегментування, прогнозування. : навч. посіб. // К. : Атіка, 2010. – 240 с. З грифом МОН України. Лист №1/II– 10495 від 23.12.2009 р.) (13,95 д.а.) (навчальний посібник).
Статті у виданнях, віднесених до міжнародних наукометричних баз даних:
- Zhylinska, S.Firsova, T. Bilorus,H. Aksom. Employer Brand Management: Methodological Aspects // Маркетинг і менеджмент інновацій. № 1. 2021. С. 158-169. (Web of Science) Режим доступу: https://mmi.fem.sumdu.edu.ua/journals/2021/1/158-169
- Herman Aksom, Svitlana Firsova / Structural Correspondence Between Organizational // Philosophy of Management, 2021.- № 1 С. 307-336. (Scopus, Web of Science) Режим доступу: https://link.springer.com/journal/40926/volumes-and-issues/20-3
- Firsova, T. Bilorus, H. Aksom. Closed theories, falsificationism and non-cumulative progress // Problemos, 2020. – № 98 (2). С. 125-135. (Scopus, Web of Science) Режим доступу: https://www.journals.vu.lt/problemos/issue/view/1663
- Baranchenko Y., Aksom H., Zhylinska O., Firsova S., Datskova D. Inbound Marketing: Practical Aspects of Promoting Goods and Services in E-commerce // Мarketing and Management of Innovation. 2019. №4. Pp. 308-320. (Web of Science) Режим доступу: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/journals/2019/4/308-320
- Білорус Т.В., Корнілова І.М., Оліх Л.А., Фірсова С.Г. Methodological support for intellectual capital strategic management of the research organization. Problems and Perspectives in Management. –16. – 2018. – P. 292-308. (Scopus)
- Firsova S. Examining institutional content of the balanced scorecard: logics and translations in Ukrainian business environment // Organizations and markets in emerging economies. – Vol.8., 2(16). 2017. P. 142 – 164. (Scopus, Web of Science). Режим доступу: https://www.journals.vu.lt/omee/issue/view/1249
Статті у наукових фахових виданнях України:
- Фірсова С.Г., Кожухівська А.О. Стратегічні аспекти управління брендом роботодавця // Ефективна економіка. – 2020. – Вип. 9 // Ел. видання. Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8178
- Фірсова С.Г., Слуцька А.П. Маркетинг в соціальних медіа як технологія політичного брендингу/ /Ефективна економіка. – 2021. – Вип. 2 // Ел. видання. Режим доступу:// economy.nayka.com.ua/pdf/2_2021/91.pdf
- Білорус Т.В., Фірсова С.Г. Методичний інструментарій оцінювання рівня задоволеності працівників внутрішнім HR-брендом компанії // Збірник наукових праць «Проблеми системного підходу в економіці» –Вип.2 (76). – – С.54-61.
- Білорус Т.В., Фірсова С.Г. Методичний інструментарій оцінювання рівня розвитку бренду компанії роботодавця // Економічний журнал Одеського політехнічного університету, 2019. – № 4(10), с. 30-39. Режим доступу: https://economics.opu.ua/410-2_print
- Фірсова С.Г., Долгова Д.Д. Методичний інструментарій прийняття управлінських рішень при виведенні товару на новий ринок // Вісник Одеського національного університету. Економіка. – 2019, т. 24, випуск 6 (79). – С. 84-90.
- Фірсова С.Г., Білокриницька К.В. Методичні аспекти розвитку бренду компанії-роботодавця на прикладі ДП «Мелексіс-Україна» //Ефективна економіка. № 10.
- Білорус Т.В., Фірсова С. Г. Організаційне забезпечення формування та розвитку бренду компанії роботодавця. БІЗНЕС ІНФОРМ: науковий журнал. – Вип.7. – 2018 – С. 314-326.
- Юрченко К.Ю., Фірсова С.Г. Оцінювання стратегічних позицій бренду компанії роботодавця у сфері рітейлу // Бізнес Інформ. 2018. № С. 418–424.
- Фірсова С. Світові порактики формування бренду роботодавця // Формування ринкової економіки в Україні. Зб. наук. пр. Львівський національний університет імені Івана Франка. 2017. №37. С. 233–240.
- І. Корнілова, Т. Білорус, С. Фірсова. Види стратегій розвитку інтелектуального капіталу підприємства: підходи до систематизації // Схід. – 2016. – № 6 (146). – С. 34-42.
- Фірсова С.Г. Методичні підходи до оцінювання позиції бренду на вітчизняному ринку побутової техніки // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Економіка і менеджмент 2016. – №22. – С. 86-91.
- Корнілова І., Білорус Т., Фірсова С. Види стратегій розвитку інтелектуального капіталу підприємства: підходи до систематизації // Аналітично-інформаційний журнал «Схід». – №6. – 2016. – С. 34-42.
- Фірсова С.Г., Полункіна К.О. Хайтек-маркетинг як інструмент підвищення конкурентоспроможності підприємства //Електронне наукове фахове видання «Ефективна економіка». Вип. 2.
- Витрати комерціалізації наукоємної продукції у контексті маркетингових моделей дифузії інновацій / Жилінська О., Фірсова С. // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. 2015. Вип. 172. С. 6–13.
- Фірсова С.Г., Білорус Т.В. Ґенеза концепції бренду роботодавця на ринку праці України. Формування ринкової економіки в Україні: Збірник наукових праць Львівського національного університету імені Івана Франка. Львів, 2014. Ч. 1. С. 54-64.
- С. Фірсова, Д. Дацькова. Методичні підходи до сегментування споживачів продукції дитячого харчування компанії NESTLE// Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки». – 2014 . Вип. 9. Ч.7. – С. 132-137.
- Білорус Т.В., Фірсова С.Г. Кадровий аудит: проблеми і перспективи використання. Теоретичні та прикладні питання економіки: Збірник наукових праць. Вип. № 1. т. 2. Київ, 2014. С. 335-345.
- С.Фірсова. Маркетингове забезпечення виведення власних торгових марок у ритейлі // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. – 2013. – Вип. 144. – С. 54–57.
- С. Г. Фірсова, Г.О. Махініч, І.Г. Спіріна. Комерціалізація інноваційної продукції у реальному секторі економіки // Бізнес Інформ. – 2013. – № 5. – С. 100–105.
- С. Фірсова, І. Мельник. Еволюція маркетингової теорії: український вимір// Вісник Одеського національного університету імені І.І. Мечникова. – 2013, т. 18, випуск 4. Економіка. – с. 163-167.
- С. Фірсова, К. Литвин. Управління конкурентоспроможністю підприємства в умовах маркетингової орієнтації // Маркетинг в Україні. – К. – № 2(77). – 2013 рік. – с. 39-45.
- С. Фірсова, І. Оробец. Українські реалії впровадження та розвитку концепції соціальної відповідальності бізнесу. // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. – К. – 2012. – № 137, с. 34-39.
- С. Фірсова. Соціальна відповідальність бізнесу в Україні: маркетинговий аспект // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. – К. – 2011. – № 122, с. 73-76.
Відзнаки:
- 2021р. – Грамота Декана економічного факультету проф. Анжели ІГНАТЮК за багаторічну сумлінну працю, високий професіоналізм і особистий вагомий внесок у розвиток економічного факультету, з нагоди 20-річчя кафедри менеджменту інноваційної та інвестиційної діяльності.
- 2020 р. – Почесна Грамоту МОН за багаторічну сумлінну працю, вагомий особистий внесок у підготовку висококваліфікованих спеціалістів та плідну науково-педагогічну діяльність.
- 2017 р. – Грамота ректора Київського національного університету імені Тараса Шевченка багаторічну сумлінну працю, вагомий особистий внесок у підготовку кваліфікованих спеціалістів, плідну науково-педагогічну діяльність та з нагоди відзначення Дня науки наукових і науково-педагогічних працівників Університету.
- 2016 р. – Подяка декана економічного факультету, члена-кореспондента Національної академії наук України, д.е.н., професора В.Д. Базилевича за високий професіоналізм, сумлінну та самовіддану працю на посаді відповідального секретаря відбіркової комісії економічного факультету за ОС «Бакалавр» (2012–2016 рр.).
- 2014 р. – Грамота ректора Київського національного університету імені Тараса Шевченка за успіхи у навчальній, науковій і виховній роботі.
- 2014 р., 2013р. – Грамоти декана економічного факультету, член-кореспондента Національної академії наук України, д.е.н., професора В.Д. Базилевича за високий професіоналізм і вагомий особистий внесок у розвиток економічного факультету.
- 2011р. – Грамота Міністра освіти і науки, молоді та спорту України як науковому керівнику переможця Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з природничих, технічних і гуманітарних наук 2010/2011 н.р. з напряму «Менеджмент».