Людиноцентричність освіти
18 вересня 2024 року на базі університету Григорія Сковороди в Переяславі у змішаному форматі відбулася ІV Міжнародна конференція «БОГОЛІБСЬКІ ЧИТАННЯ». Організатором конференції виступив факультет фінансово-економічної і професійної освіти Університету.
Тематичними напрямами конференції були: розвиток фінансів, банківської справи й страхування в умовах євроінтеграції та глобалізації; тенденції розвитку обліку, аналізу й оподаткування на засадах цифровізації; розвиток національної економіки та управління в умовах трансформаційних змін: напрями й механізми впливу та регулювання; тенденції розвитку туризму, готельно-ресторанного господарства і товарознавства; проблеми та перспективи розвитку професійної освіти в сучасних умовах; соціально- та виробничо-економічна діяльність в умовах воєнного стану: особливості, проблеми, шляхи і пріоритети розвитку.
Вступними промовами конференцію відкрили: Вячеслав РІЗНИК – проректор з навчально-методичної роботи Університету та Світлана КУЧЕРЕНКО – декан факультету фінансово-економічної і професійної освіти Університету. В роботі конференції взяли участь вчені та науковці з України, Польщі, Болгарії, Латвії, Молдови.
Пленарне засідання конференції розпочав доктор економічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України, член Програмного комітету конференції, професор кафедри фінансів Захарій ВАРНАЛІЙ, який привітав учасників конференції та виступив з доповіддю «Людиноцентричність освіти у науковій творчості Т.М. Боголіб». В доповіді було зазначено, що в умовах повномасштабної російсько-української війни, в умовах все нових і нових глобалізаційних викликів та загроз людяність та людиноцентричність мають особливе значення, тому, під час війни та повоєнного відновлення головним чинником має бути людиноцентричність, яка є однією з головних умов формування людського (інтелектуального) потенціалу. Людиноцентрізм – це теоретико-світоглядне вчення про людину як визначальну мету та найвищу цінність суспільства. Перехід до сучасного, нового «людиноцентриського» та ціннісно-орієнтованого суспільства можливий лише за умови переосмислення базових засад та орієнтирів побудови, функціонування й розвитку соціальних інститутів, зокрема щодо підготовки кадрів нової генерації, кадрів, які стануть (мають стати) метою та смислом прогресу. Важливе значення має людиноцентрична освіта, яка через відповідну культуру цільового управління стає імперативом підвищення якості життя населення України у стратегічному аспекті. Саме з цих позицій завжди виходила і в науково-теоретичних дослідженнях, і у своїй практичній освітянській діяльності справжній патріот, доктор економічних наук, професор, педагог Боголіб Тетяна Максимівна (18.09.1960-04.01.2018), яка велику увагу приділяла проблемам розвитку людиноцентричної освіти та науки в Україні, проблемам формування інтелектуального капіталу України, проблемам розвитку економіки знань. На конкретних наукових працях Боголіб Т.М. було розкрито проблему людиноцентричності освіти в її науковій творчості, яка і в наукових здобутках, і у своєї практичній науково-освітянській діяльності приділяла увагу не лише фінансуванню освіти, а й обґрунтуванню можливості переорієнтації системи вищої освіти на особистість, зокрема, на сприяння самореалізації студента у наступній життєдіяльності в контекст підвищення якості інтелектуального капіталу, що є (має бути) могутнім потенціалом всебічного розвитку України та нашої Перемоги.
В конференції взяли участь доценти кафедри фінансів Людмила ДЕМИДЕНКО, Віталіна ЗАЙЧИКОВА, Юлія НАКОНЕЧНА, Наталія ПЛЄШАКОВА.