Школа лідерства на економічному
Цієї осені вже втретє центром Дія.Бізнес І КНУ спільно зі Студентським парламентом економічного факультету було запущено Школу лідерства — The School for Future Leaders. Проєкт був особливим цьогоріч, оскільки програма отримала грант у розмірі $5000 від Бюро з питань освіти та культури Державного департаменту США з Міжнародним центром «Meridian» як партнером із реалізації.
Програма була спрямована на розвиток навичок комунікації, роботі в команді, креативності, стратегічного мислення, планування, вирішення проблем та прийняття рішень, навики управління та довіри. Її метою було розвивати софт скіли та лідерські навички, що є важливою складової будь-якого підприємця, збільшити рівень обізнаності студентів щодо того, як розпочати власну справу, створювати та реалізовувати соціальні проєкти та благодійні ініціативи. До того ж, завданням цього проєкту було допомогти активній молоді зростати та розвиватись завдяки воркшопам, майстер-класам, бізнес-конференціям та освітнім заходам.
Програма мала і соціальне значення – психологічна підтримка молоді в Україні. Майже два роки в нашій країні йде війна. Більшість молоді знаходиться у постійному стресі, ментальному вигоранні та депресії. Тому для організаторів проєкту було надважливо підтримати їх у цей складний час, відчути себе важливими, допомогти відкрити та реалізувати їх потенціал. Було створено міні середовище, де учасники змогли спробувати себе у різних ролях: підприємця, проєктного менеджера, маркетолога, блогера чи волонтера. В Школі лідерства вони отримали середовище однодумців та лідерів, готових ризикувати та створювати амбітні проєкти. До програми долучилося 120 учасників з різних факультетів (економічний, історичний, ВІКНУ), Фінансового правового коледжу та інших ВУЗів.
Програму презентувала заступниця декана Оксана Коваленко. Вона розповіла про можливості, які очікують кожного учасника, презентувала спікерів 10 воркшопів та познайомила з командою менторів, які опікуватимуться юними лідерами. Проте родзинкою заходу стала запрошена гостя, ведуча телеканалу 1+1 Марафон, журналістка, офіційна волонтерка ЗСУ, Соломія Вітвіцька. Дискусія пройшла жваво та на позитиві.
Програма складалася із 10 воркшопів. Перший тренінг «Психологія лідера» пройшов 12 вересня з Дмитром Олійником. Під час заходу спікер розповів звідки беруться лідери й які їх визначальні риси, презентував основні засади лідерства та їх практичне застосування. До того ж, пан Дмитро представив чинники, які впливають на становлення лідера, та пояснив як можна покращити свою відповідальність як лідера.
19 вересня відбувся другий захід програми, темою якого стала успішна самопрезентація. Адже наскільки вміло себе презентуєш, настільки прихильності й отримуєш. Яскравим прикладом лідера, який себе успішно представляє, стала Міла Єрємєєва, теле- та радіоведуча. З першої хвилини зустрічі Міла заволоділа увагою аудиторії та впевнено втримувала її протягом майже двогодинного спілкування. Та це й недивно. Маючи шалену харизму, неймовірну вдачу та купу історій з власного досвіду, Міла потужно заряджала позитивом та впевненістю, що кожному все вдасться, варто лише йти до своєї мети.
Наступний воркшоп «Сила ораторського мистецтва» пройшов 26 вересня динамічно, весело, надзвичайно цікаво й потужно. Спікером заходу виступив викладач ораторської майстерності та спічрайтер із 16-річним досвідом Олександр Зайома. Пан Олександр розповів як розумно використовувати інструменти спілкування, щоб звучати впевнено та професійно, поділився «фішками», які допомагають переконувати людей, розказав, які речі навпаки викликають сумніви. До того ж, поговорили про жести та пози, які можуть допомагати чи заважати в мистецтві переконання, а ще про правильну підготовку презентацій. Враховуючи широке розповсюдження онлайн комунікації, розібрали навіть вигідне положення камери на ґаджетах.
Спікеркою заходу 4 жовтня виступила Наталія Пірак. Пані Наталія займається формуванням бренду особистості підприємців у Fly_Academy, є засновницею соціального проєкту Immersive, співзасновницею технологічного стартапу Straddle та створила №1 тест для визначення моделі брендів особистості. Під час воркшопу пані Наталія представила конструкцію самопрезентації, дала цінні поради та прийоми в галузі самопрезентації, познайомила з наукою прояву себе, розкривши важливість соціального капіталу. Також спікерка разом з аудиторією сформували послідовний план з прояву себе та запустили міжнародну активність. Учасники заходу були активними та брали участь у обговоренні різних кейсів. Ще один цікавий та пізнавальний воркшоп до скарбнички Школи лідерства.
Потужно, пізнавально та весело пройшов воркшоп «Кризовий менеджмент «333» 10 жовтня з Тимофієм Крамарєвим, бізнес-консультантом, а наразі командиром мінометної батареї «Midgard». Під час зустрічі дізналися проте те, як підготуватись до кризи, поговорили як використовувати стрес лідера для розкриття суперздібностей. До того ж, було виокремлено основні принципи подолання кризи в команді.
Дев’ятнадцятого жовтня наша неймовірна Оксана Коваленко, яка є досвідченим бізнес-тренером та співзасновницею бренду 2kolyory, провела командний тренінг «Команда та мотивація». Під час заходу розглянули методи ефективної та довгострокової мотивації команди, дослідили готові кейси, розробили власні бізнес-ідеї, розвинули та вдосконалили їх. До того ж, дізналися як знаходити цільову аудиторію для свого продукту.
Під час наступного заходу 24 жовтня говорили про сучасні стратегії захисту та відновлення ментального здоровʼя. Спікерами заходу виступили директорка Інституту психіатрії КНУ імені Тараса Шевченка Ірина Пінчук, а також співробітники інституту Наталія Степанова, Станіслав Чумак, Наталія Піменова. Вияснили як завчасно виявити симптоми розладів ментального здоров’я, поговорили про методи профілактики та сучасні практики, які дозволять зберегти ментальне здоров’я під час війни та у повоєнний період. До того ж, дізналися чому розлади, пов’язані з вживанням психоактивних речовин, є надзвичайно актуальною проблемою для молоді в сучасних умовах, та як здійснювати профілактику їх вживання на основі доказів та сучасних освітніх технологій.
Наступний воркшоп «Бренд особистості» пройшов 31 жовтня. Спікеркою виступила Катерина Дорошевська, засновниця агенції персонального брендингу BECOME та експертка з напряму «Стратегічний PR та бізнес-комунікації» у Дія.Бізнес. Під час заходу учасники дізналися, як перетворити свій імідж на потужний інструмент для досягнення своїх цілей, обговорили для чого потрібен персональний бренд та як збільшити кількість клієнтів і залучити інвесторів за його допомогою. До того ж, спікерка розповіла як розпочати власний бізнес за допомогою персонального бренду та як його посилювати.
Сьомого листопада на економічному вчилися опанувати силу володіння часом разом із Віталієм Паньковцем, бізнес-тренером, спеціалістом із навчання персоналу, доцентом кафедри соціальної психології, факультету психології КНУ імені Тараса Шевченка. Під час заходу в центрі Дія.Бізнес І КНУ учасники дізналися про тайм-менеджмент як спосіб підвищення власної продуктивності, провели швидкий скринінг своїх цілей, обговорили приховані особливості застосування ключових технік, як от Матриця Ейзенхауера, Принцип Парето, Правило 9 справ. До того ж, мали змогу зрозуміти, чому тайм-менеджмент може не давати очікуваний результат.
Заключний десятий воркшоп «Пітчинг перед інвесторами» відбувся 13 листопада. Спікеркою виступила Неля Малюта, експертка з продажів, підприємниця з досвідом запуску власних онлайн та офлайн проєктів. Оскільки пітчинг – це процес презентації бізнес-ідеї або проєкту перед потенційними інвесторами, а вміння пітчити є корисною навичкою, то було надважливо дізнатися, як: запалити інвесторів своєю ідеєю, сформувати довіру до себе та досягти своїх цілей.
Крім заходів, з учасниками працювали ментори, які зустрічалися з міні групами щотижня, допомагали виконувати домашнє завдання та опрацювати ідею майбутнього проєкту. Адже метою програми було не просто прослухати тематичні лекції, а й прокачати свої скіли, мотивувати менторською підтримкою та пічінгом перед потенційними інвесторами.
На завершення Школи лідерства учасники презентували свої фінальні проєкти високопрофесійному журі, до складу якого ввійшли Дмитро Олійник, голова правління БО МФБ «Українська родина», очільник ГО «Ініціативне покоління», голова комітету з питань молодіжної політики; Анастасія Кузьменко, керівниця 1+1 media school, яка понад 4 роки реалізовує освітні та іміджеві проєкти для дітей і дорослих, створює та впроваджує освітні програми для курсів медіашколи; Тимофій Крамарєв, бізнес-консультант з менеджменту та організаційних бізнес-процесів, партнер консалтингової агенції Kramareva&Kramarev Consulting, а наразі командир мінометної батареї «Midgard»; Ганна Лукашевич, керівниця з розвитку та навчання персоналу в 1+1 media із досвідом в HR понад 15 років; Аліна Магомедова, к.е.н., консультант з питань оподаткування та комерційної діяльності; Наталія Плєшакова, к.е.н., керівниця Центру кар’єри та працевлаштування економічного факультету КНУ імені Тараса Шевченка
Фінальним ривком проєкту було обрання найкращого проєкту, призначення грошової винагороди для його реалізації та нагородження учасників. Із 13 креативних проєктів журі визначили переможцем «Екофліс», спрямованість якого є переробка пластику у флісову тканину. Авторами ідеї виступили Наталія Мисник, студентка четвертого курсу, ОП «Економіка бізнесу», та студенти першого курсу Юлія Кисляк, ОП «Економіка бізнесу», Марк Кібенко ОП «Міжнародна економіка» та Ірина Смолій ОП «Міжнародна економіка». Концепція проєкту – «Екофліс: змінюємо пластик на тепло сердець та модні тренди». Ідея полягає в тому, щоб використовувати вторинний сировинний матеріал, перероблений пластик, для виготовлення флісової тканини. Цей підхід дозволяє не лише зменшити кількість відходів у вигляді пластикових контейнерів та пляшок, але й створює екологічно чистий та стійкий матеріал для виробництва одягу. Частину готової флісової тканини йтиме на реалізацію іншим комерційним організаціям – виробникам одягу, а частина – на допомогу ЗСУ та дітям ВПО. Фліс має термовластивості, які допоможуть зігрітися в холодні пори року.
Ми надзвичайно вдячні всім, хто долучився до цього неймовірного проєкту. Це було потужно, цікаво та захоплююче. До зустрічі в наступному проєкті.