Головна / Кафедра маркетингу та бізнес адміністрування, Новини факультету / Вперше в Україні досліджено ризики, пов’язані з використанням в українських університетах штучного інтелекту типу ChatGPT

Вперше в Україні досліджено ризики, пов’язані з використанням в українських університетах штучного інтелекту типу ChatGPT

Члени кафедри маркетингу та бізнес-адміністрування Старостіна А.О. та Дьоміна О.М. в рамках ГО «Об’єднання маркетологів України» провели дослідження ризиків, пов’язаних з використанням в українських університетах штучного інтелекту типу ChatGPT. В ході дослідження в червні 2023 р. було проведено опитування науково-педагогічних співробітників 30 українських університетів.

Основні теми дослідження стосуються:

  1. здатності штучного інтелекту вплинути на діяльність викладачів та науковців університетів в 2023-2024 рр.,
  2. конкретних заходів, які можуть допомогти управляти ризиками використання штучного інтелекту в університетах,
  3. порушень студентами академічної доброчесності за допомогою штучного інтелекту;
  4. напрямам використання викладачами та науковцями штучного інтелекту в своїй діяльності,
  5. відношенню до використання штучного інтелекту з боку університетської спільноти, керівництва університетів та суспільства.

Майже третина опитаних (32,31%) вказали, що штучний інтелект сильно вплине на їх роботу в університеті. Сфери, де вплив буде найбільш позитивним, це – навчально-методична робота (баланс позитивних і негативних відповідей за 7-бальною шкалою Лайкерта склав 0,62) та робота з абітурієнтами (0,61). Найбільш негативним, на думку респондентів, вплив штучного інтелекту типу ChatGPT позначиться на науковій роботі студентів (-0,81) та їх навчальній діяльності (-0,63).

З порушеннями студентами принципів академічної доброчесності особисто, або виходячи з досвіду колег, зустрічалися 40 відсотків респондентів. Найбільша кількість випадків таких порушень стосується іспитів та семестрового проміжного контролю (52,63% від тих опитуваних, хто навів приклади) та навчання (42,11%).

Загальний висновок результатів дослідження можна резюмувати наступним реченням, – штучний інтелект типу GPT є позитивним (15,4% відповідей усіх респондентів) інструментом (23,1%), використанню якого потрібно навчатися(10,8%). Дана узагальнена позиція респондентів повністю відповідає їх поглядам на заходи, які, на їх думку, в найбільшій мірі можуть допомогти управляти ризиками використання штучного інтелекту в університетському середовищі. Серед них перші місяця займають наступні – розробка політики щодо використання штучного інтелекту в університеті (думка 80,0 % від всіх респондентів) навчання студентів і викладачів використанню штучного інтелекту (69,2 %) та вивчення досвіду інших ЗВО в цій сфері (46,2%).

Повна версія звіту доступна на сайті ГО «Об’єднання маркетологів України» за посиланням:

https://omu.marketing/zvit-za-rezultatamy-opytuvannya-shhodo-ryzykiv-vykorystannya-shtuchnogo-intelektu-typu-chatgpt-v-universytetah-ukrayiny-cherven-2023-r